צפיה בהודעה בודדת
ישן 24-05-07, 22:37   #34
damn
חבר פעיל
 
תאריך הצטרפות: Apr 2007
הודעות: 808
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי Daniel-Barak
יכול להיות פה אשכול מעניין, רק אם תהיו רציניים.

עכשיו לגבי דעתי:
כן, בזכות ארקדי יש לבית"ר את התקציב הגדול שנודע אי פעם בליגה (150 מיליון שקלים), אך לא להתבלבל - זהו לא התקציב הגדול באירופה (למרות שמבחינת אירופה השנה, בדיעבד, אם בית"ר הייתה משתתפת, לא היה לה את התקציב הקטן ביותר)

ישנה בעיה: חוק 5 הזרים. ז"א שקבוצה ישראלית לא יכולה להחזיק יותר מ-5 זרים בקבוצתה. החוק הזה אמנם לא תקף לקבוצות אירופאיות, כי בכל ליגה וליגה שממנה באות הקבוצות, פשוט אין את ההגבלה המעיבה הזו, אבל אני לא מאמין שזה ישפיע בצורה כה קריטית על בית"ר, בהתחשב בישראלים הטובים שיש לה, ואולי יהיו עוד.

בבית"ר, מה שצריך לעשות, זה לבחון בקפידה רבה (לא כמו מה שהיה בשנים האחרונות ובפרט השנה) זרים טובים. אני בעד שכל הזרים של בית"ר יעזבו, מלבד דרק בואטנג, שהציג יכולת טובה, וניכר עליו שלעיתים לא התאמץ ואף זלזל, ילכו הביתה (וכבר 3 הברזילאים מחכים למטוס). דרק שחקן צעיר, חזק, טכני ומוכשר, שיכול לשחק בקלות באירופה. הוא ברמה. לסיכום: להשאיר את בואטנג.

הלאה, יש לנו עוד 4 זרים. מי הם יהיו? לי לא אכפת שם, איפה שיחקו ומה הם שווים על הנייר, כי כבר בית"ר נוכחה לדעת, וגם קבוצות אחרות, שאי אלו זרים מכל מיני מקומות שאפילו לא שמעת עליהם, לא תמיד עושים את שלהם, ושלא כדאי להתלהב מברזילאים דרג ט'. סקאוטינג טוב אין לבית"ר, וחבל, למרות שהשנה הוא השתפר. לעקוב אחר שחקן עונה שלמה זה נחשב סקאוטינג ורצינות, ולא להביא 3 שחקנים מברזיל ששם עשו את שלהם, רק מראייה בקלטות. בית"ר לא לקחה, למרות שצריך לקחת בחשבון שהזרים אמורים להתאקלם בבית"ר, תהליך הלוקח לפעמים אף שנה (ראה את שאר הזרים של בית"ר, חוץ מבואטנג ומירוסביץ' שקיבלו הרבה דקות משחק, עד כמה הם "מחוברים"), ולכן הפסידה את התנובה של הברזילאים (אם בכלל היו נותנים).

השאלה היא גם באילו עמדות להביא זרים. נתחיל עמדה עמדה:
שוער - איציק קורנפיין, הסמל של בית"ר. בסוף השנה ימלאו לו 36 שנים, ועדיין לא נס ליחו. נכון, עם הגיל גם קצת יורדת היכולת, אבל אני מאמין שאיציק ראוי להמשיך גם באירופה (בליגה בטוח). הדיבורים על קאלה שמאלה, חסרי שחר, לדעתי. ההנהלה והקבוצה יודעות מה איציק שווה, וגיל 36 לשוער זה לא ממש מופלג, בהתחשב שאת רוב חייו בילה ברחבת ה-16.

מגנים - יש את יואב זיו - All Around Player. בתכל'ס הוא בכלל קשר שמאלי, אבל בבית"ר יש כל כך הרבה קשרים שמאליים, שהוא הגיע עד כדי העמדה ההזוייה של מגן ימיני. אבל מה זה משנה - את העונה הטובה שהוא נתן השנה, הרבה לא היו נותנים בעמדות זרות להם, ובעמדתם בפרט. יואב "רגלי זהב" יישאר, וכאן נכנסת לתמונה המשאלה הראשונה שלי: זר - מגן ימיני. יואב יוסט לעמדת המגן השמאלי (מומו היותר טבעי). דוד אמסלם, שכבר לגילו מאוד כדאי שישחק כמחליף, ישחק כמחליף. רוני גפני - הביתה.

בלמים - יש את גרשון, בנאדו ובן יוסף. בנאדו הוא המבוגר מביניהם. בלמים ישראלים אחרים ברמתם אין פה בארץ. טל בן חיים מאושר לו באנגליה, מה יש לו לחפש פה? לסיכום: להשאיר ככה.

קישור - זנדברג, אלברמן, בואטנג ו... אחד מהילדים: ברוכיאן או בן שושן (וכן, לעזאזל, בן שושן הוא קשר!). הקישור שבד"כ משחק בליגה, בעדיפות לבן שושן על ברוכיאן. אין מה לעשות, לילדים הללו אין ניסיון אירופאי, ועם כל הכבוד לכשרון, גם בליגה הם הבריקו לעיתים. אני מקווה שהנהלת בית"ר תביא קשר או שניים, לאו דווקא זרים (למרות שישראלים לעמדה הזו אין הרבה - מישהו אמר עידן טל?), אשר יוכלו לתת תומה בשילוב הילדים.

חלוצים - אז שוונקי וטוטו עפו, וטוב שכך. נשארנו עם טוטו תמוז מלא האנרגיות וברק יצחקי הצעיר המבטיח, שסיים את העונה לאחר פציעה בצורה פשוט חלומית. כמובן שרק 2 חלוצי מטרה זה כלום, לכן צריך גם פה לחפש. חלוצים ישראלים ידעה המדינה, אבל לא בשנים האחרונות. זרים? כן, תביאו, אבל טובים הפעם, בבקשה.
אם בית"ר "תפגע" בזר/ים חלוץ/ים שיספקו את הסחורה וישתלבו כראוי, אני לא רוצה להיות במקום שאר הקבוצות בליגה.

עמדת המאמם - סימ ןהשאלה הענק ביותר. נוא כל כך שנוי במחלוקת, שאפילו אני מפחד לדבר עליו. זה נראה כי כל מאמן לא יספק את גאיידמק והאוהדים. מצפים בבית"ר להשליט אימה וטרור בליגה, ולדרוס כל קבוצה. טוב, עם תקציב שכזה וזרים שעל הנייר כל כך מבטיחים, קשה שלא להתייחס לכך ברצינות. אבל ידידכם הנאמן ריאלי - בית"ר היא לא גאלקטיקוס, אלא קבוצה עם יותר יכולות, שלא ניצלה את זה עד תום השנה, וחבל.
יוסי אמנם הביא אליפות, אבל לאירופה הוא לא טוב. למה לא טוב? צורת המשחק המתגוננת שלו. זה כל כך מעצבן אותי, שאני פשוט לפעמים לא יכלתי ולהביט במשחקים של בית"ר. זה נראה כי העונה שבית"ר עברה עם לואיס פרננדז, שאגב הייתה פחות טובה (מבחינת מעמד ונק', אבל לא לשכוח שגםמ בחינת שחקנים), הייתה היפה ביותר. למה? בית"ר תקפה ושחקה משוחרר, בנוסף לטקטיקה הטובה של המאמן חובב הקרואסונים.
פרננדז, נכון לעכשיו, חתום בבטיס עד סוף העונה, ועושה ושם שהוא מתנדנד - לא יודע אם להשאר בקבוצה או לעבור לאחרת. תהיו בטוחים שכבר בית"ר יצרה איתו קשר ממזמן. גם אוחנה ומלמיליאן, 2 סמלים של בית"ר, על הכוונת. אני אומר - עזבו סמלים: אם הם באים ולא מצלחים, משמיצים אותם, וחבל, זה לא מגיע להם. אולי מאמן זר אחר יהיה? שמות עד כה לא ממש עלו.
לסיכום: פרנדז, או משהו בסגנון.


ועכשיו, לסיום, רשימת הסגל הנוכחי של בית"ר - מי ישנו, מי כבר עזב, ומי, לדעתי, צריך לעזוב:

איציק קורנפיין - נשאר
אבי איבגי - לא מפריע לאף אחד, אבל אולי יחפשו שוער מחליף טוב ממנו. בינתיים שישאר
איתן טיבי - נוער. נשאר
אריק בנאדו - נשאר
יוני קים - נוער. נשאר
שמעון גרשון - נשאר
תומר בן יוסף - נשאר
דוד אמסלם - נשאר
יואב זיו - נשאר
רונ גפני - הביתה
אבירם ברוכיאן - נשאר
אלי ששון - הביתה (למי הוא מועיל?)
ברק יצחקי - נשאר
גל אלברמן - נשאר
דרק בואטנג - נשאר
חן עזריאל - נוער. נשאר
מיכאל זנדברג - נשאר
מילובאן מירוסביץ' - הביתה
עומרי אפק - הביתה (לא שיחק עקב פציעה, אבל גם בתוך הקווים הוא לא משהו)
קובי מויאל - נוער. נשאר
ראמיליו, טוטו, שוונקי - כבר על המטוס
שמואל קוז'קין - נוער. נשאר
בוקרי סאדאת - נוער. נשאר
טוטו תמוז - נשאר
עמית בן שושן - נשאר
טעות
__________________
Carbs are for PUSSIES.

בא לי לאכול אסטרואידים!
damn מנותק   הגב עם ציטוט