צפיה בהודעה בודדת
ישן 21-11-07, 23:46   #82
speed
חבר פעיל
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
הודעות: 343
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי - Idan -
העולם גדל והתפתח כמו כל דבר שאנחנו מכירים. אתה בטח חושב שהמדענים מאמינים שהיה "פיצוץ" ופוף, יש עולם עגול עם אוקיינוסים, עם אדמה, עם צמחייה, עם מיקרואורגניזמים וכו'. ממש לא. מדענים גילו שהיקף השמש גדל בכמה מטרים כל שנה, זאת הוכחה חותכת לכך שהכוכבים הם דינאמיים ומשתנים, הם לא "נוצרים", הם מתפתחים ויש הבדל עצום.

התאוריה המקובלת היא כפי שאמרו "המפץ הגדול", כאשר לפניו היה משהו, אך מאחר והמפץ הגדול יצר גם את מימד הזמן, אז אי אפשר להגיד שהמשהו הזה היה שם כל "הזמן" כי הזמן לא היה. זה ממה שידוע, אני כמובן לא מתיימר להבין משהו כל כך גדול ומורכב.

עכשיו אם אני אשאל מה מה ברא את אלוהים, אתה תגיד לי שאלוהים תמיד היה, הוא היוצר ובגלל זה הוא הראשון להכל. אז אני אומר לך, שאני מעדיף להאמין שהעולם היה קיים מאז ומתמיד (למרות שזה לא כך) מאשר להאמין שמאז ומתמיד קיימת ישות על טבעית עם אינטילגנציה אין סופית ובלה בלה בלה.


מה הקשר? מה הקשר? מה הקשר?

אתה מתיימר להבין משהו שהוא נשגב בהרבה מהבנתך. אתה לא יכול לשאול מישהו "נו, אז איך נוצר העולם?" ולצפות לתשובה. אתה יודע איך נוצרת אש? אתה יודע מה מקור החשמל? אתה יודע למה מהירות האור יותר גבוהה ממהירות הקול? מכניקת קוונטים? תורת היחסות? איך נוצרות תגובות כימיות? אני יוצא מנקודת הנחה שלפחות חלק מהדברים הללו אתה לא יודע, אז למה שתדע את הדבר אולי הכי מורכב שבן אדם יכול לנסות להבין שזה היווצרות היקום?

"אהתאוריה המקובלת היא כפי שאמרו "המפץ הגדול", כאשר לפניו היה משהו, אך מאחר והמפץ הגדול יצר גם את מימד הזמן, אז אי אפשר להגיד שהמשהו הזה היה שם כל "הזמן" כי הזמן לא היה. זה ממה שידוע, אני כמובן לא מתיימר להבין משהו כל כך גדול ומורכב."

אבל בדיוק על זה הגבתי .. לאחד שהוא רופא!! שמאמין בזה.. היה דיון ארוך..לו, לא הייתה תשובה..

אז בוא אני יגיד לך איך הוא הגדיר את זה, אפיל יותר יפה.. "כח אינסופי (או מסה..אני לא בטוח) בנקודה אפס התממשה" << עכשיו תקרא..כמה הודעות אחורה בעמודים ההתחלתיים את התגובה שלי על המפץ הגדול- תראה. הכל פנטסטיק..
כתבתי שם גם שזה מלימודים יחסית בסיסייים שלי, אני לא מתיימר להחליף רב גדול שמלמד מחשבת (וזה התחום שעוסק אגב בכל השאלות האלה וגם עונה עליהם, רק מה.. שהפוף בדר"כ לא רוצים לשמו ע ובזה אני מעריך את הרבנים)
speed מנותק   הגב עם ציטוט